Přijímací řízení
Aktuality
24.06.2019 |
Výsledky talentových zkoušek |
02.05.2018 |
![]() |
Do ZUŠ lze přijmout žáka pouze po prokázání předpokladů pro studium vybraného oboru formou talentové zkoušky. Talentové zkoušky se konají každoročně v měsíci červnu. Termíny talentových zkoušek podle oborů:
Výtvarný obor: | děti od 6 let | 8.6.2020 + 10.6.2020 | 2. patro vpravo, učebna č. 23 |
Taneční obor: | děti od 5 let | 8.6. 2020 + 10.6.2020 | přízemí vlevo, taneční sál |
Literárně– dramatický obor: | děti od 6 let | 9.6.2020 + 11.6.2020 | 3.patro vlevo, sál LDO |
Hudební obor: | děti od 6 let | 9.6.2020 + 10.6.2020 | 1. patro vlevo, učebna č. 9 |
Hudební obor: | děti od 7 let | 8.6.2020 + 11.6.2020 | 1. patro vpravo, učebna č. 13 |
Věnujte, prosím, pozornost rozdělení termínů podle věku u hudebního oboru. Věk dítěte pro talentovou zkoušku se počítá k 1. 9. 2020.
K talentovým zkouškám je nutné se přihlásit prostřednictvím rezervačního systému.Elektronická přihláška (rezervační systém pro talentové zkoušky) je zde: Přihláška ke studiu Základní umělecké školy F. A. Šporka Lysá nad Labem
Kritéria pro přijetí
HUDEBNÍ OBOR
- ZPĚV: Jednoduchá lidová píseň s klavírním doprovodem, schopnost transpozice
- SLUCH: Rozpoznání počtu hraných tónů (1-3), rozpoznání výšky hraného tónu
- INTONACE: Reprodukovat zahraný tón
- RYTMUS: Opakovat krátký rytmický model
- PAMĚŤ: Schopnost zopakovat krátkou melodii na text dětského verše
( v případě, že si přejete, aby Vaše dítě navštěvovalo výuku klavíru, je bezpodmínečně nutné mít doma akustický klasický nástroj - pianino, křídlo - elektrické varianty nejsou přípustné)
LITERÁRNĚ DRAMATICKÝ OBOR (LDO)
- řeč bez vad
- pohyb bez omezení
- schopnost aktivně pracovat ve skupině
- zájem o divadlo a literaturu
Uchazeči přednesou jeden text zpaměti (poezie, nebo próza podle vlastního výběru), na zkoušku si oblečou pohodlný oděv, který neomezuje v pohybu.
VÝTVARNÝ OBOR
PŘÍPRAVNÉ STUDIUM A MLADŠÍ ŽÁCI:
Žák zvládne úměrně svému věku:
- Figuru nebo více figur – lidskou, zvířecí
- Prostředí – exteriér, interiér
- Rozvržení kresby v daném formátu, využití formátu – velikost jednotlivých objektů
- Barevné vyjádření
- Pracuje alespoň částečně samostatně a soustředí se na práci
STARŠÍ ŽÁCI:
- Kresba jednoduchého předmětu podle skutečnosti – zvládnutí tvaru a částečné vystínování
- Tématická práce obsahující figuru, barevné vyjádření – částečně podle časových možností
Součástí talentových zkoušek pro starší žáky (5.-9.třída) je i hodnocení domácích prací, které žák předloží.
TANEČNÍ OBOR
- IMPROVIZACE - tanec dle vlastního cítění na dětské skladby
- PROTAŽENÍ TĚLA - cvičení pro zjištění dispozic kyčlí, zad, nártů
- MALÁ GYMNASTIKA - kotoul vpřed, svíčka, převaly
- RYTMICKÁ CVIČENÍ - vytleskávání rytmických cvičení podle vyučující